Τομέας Ζωολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.

10. ΥΠΟΓΕΙΑ ΡΟΗ

Στόχος

Να κατανοήσουν οι μαθητές την υπόγεια ροή του ποταμού.

Μέθοδοι

Παρατήρηση, συζήτηση.

Υλικά

Αλουμινένια φόρμα του κέικ, άμμος.

Πορεία

Στη φόρμα που έχουμε γεμίσει με άμμο, ρίχνουμε αργά, στο ένα άκρο της νερό. Το νερό μπορεί να είναι χρωματισμένο.

Δραστηριότητα 8

Το νερό σχηματίζει κεκλιμένη επιφάνεια στην αρχή και μετά οριζόντια.

Το επίπεδο μέχρι το οποίο φτάνει το νερό λέγεται πιεζομετρική επιφάνεια. Εάν σκάψουμε στο μέσον της λεκάνης ένα κανάλι βαθύτερο από τη στάθμη της Π.Ε θα παρατηρήσουμε ότι σχηματίζεται ένα κανάλι γεμάτο με νερό που τέμνει την Π.Ε. Το ίδιο συμβαίνει με τα ποτάμια).

Δραστηριότητα 8

Αν σκάψουμε μία λακκούβα βαθύτερη από την Π.Ε τότε η λακκούβα γεμίζει νερό. Αυτό είναι το ανάλογο των λιμνών.

Back