Τομέας Ζωολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.

11. ΘΕΡΜΟΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Στόχοι

1.  Γενικοί:

Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η μεγάλη θερμοχωρητικότητα του νερού μπορεί να επηρεάσει τη ζωή στον πλανήτη.

2.  Ειδικοί:

Να γνωρίσουν τα παιδιά ότι η θερμική ενέργεια απορροφάται από το νερό.

Να διαπιστώσουν ότι, η θερμική αυτή ενέργεια είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με άλλα υγρά.

Μέθοδοι

Επίδειξη, έρευνα, πείραμα, συζήτηση.

Υλικά

Υδατόλουτρο, απαγωγός, θερμόμετρα, γυάλινα σκεύη, διάφορα υγρά, χρονόμετρο, χαρτί μολύβι.

Πορεία

Τοποθετούμε στο ψυγείο, γυάλινες φιάλες, που να περιέχουν ίσους όγκους διάφορων υγρών όπως απεσταγμένο νερό, οινόπνευμα, ακετόνη, πετρέλαιο (φωτιστικό), λάδι, κλπ. Αφήνουμε τα υγρά στο ψυγείο, μέχρι να αποκτήσουν όλα ίδια θερμοκρασία. Μόλις γίνει αυτό τα τοποθετούμε σε υδατόλουτρο. Σημειώνουμε τη θερμοκρασία που έφθασε το κάθε υγρό μετά από έναν ορισμένο χρόνο μετά την τοποθέτησή του στο υδατόλουτρο.

Ακολουθεί συζήτηση. Γιατί το νερό έκανε τον περισσότερο χρόνο να φθάσει την ίδια θερμοκρασία με τα άλλα υγρά; Ποιο υγρό κράτησε πιο μεγάλη ενέργεια; Γιατί; Γιατί το καλοκαίρι ενώ η άμμος καίει η θάλασσα είναι δροσερή; Γιατί δεν βράζει η θάλασσα;

 

Back