Τομέας Ζωολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.

15α. Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Στόχοι

1.  Γενικοί:

Να γνωρίσουν τα παιδιά τη δύναμη του νερού.

2.  Διδακτικοί:

Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι τα υγρά είναι ασυμπίεστα, μεταφέρουν τις υδραυλικές πιέσεις μακριά και ότι αυτό έχει συνέπεια για τη ζωή του ανθρώπου και των ζώων.

Μέθοδοι

Πείραμα, κατασκευή, παρατήρηση, συζήτηση.

Υλικά

Δύο πλαστικές σύριγγες μεγάλες, βαθμολογημένες, χωρίς το μεταλλικό στέλεχος , λάστιχο, νερό.

Πορεία

Γεμίζουμε με νερό τη μία σύριγγα και βάζουμε τη μύτη της στη μία άκρη του λάστιχου. Γεμίζουμε όλο το λάστιχο με νερό από την αντίθετη άκρη. Για να μη χυθεί το νερό δίνουμε στο λάστιχο το σχήμα υ και συνδέουμε στο ελεύθερο άκρο τη μύτη της άλλης σύριγγας. Η δεύτερη σύριγγα πρέπει να είναι κλειστή. Βεβαιωνόμαστε ότι δεν υπάρχουν φυσαλίδες αέρα στις σύριγγες ή στο λάστιχο. Αν πιέσουμε το έμβολο της γεμάτης σύριγγας θα δούμε ότι το έμβολο της κλειστής σύριγγας θα πεταχτεί προς τα έξω. Αν κοιτάξουμε τη βαθμολογία της σύριγγας θα δούμε ότι, όσα ml πιέσαμε το έμβολο της γεμάτης σύριγγας προς τα μέσα, τόσα ml νερό εισχώρησαν στη δεύτερη σύριγγα (η κλειστή) Αυτό σημαίνει ότι οι δυνάμεις που μεταφέρθηκαν μέσω του νερού είναι ίσες. Ακολουθεί συζήτηση. Ποιες οι εφαρμογές αυτού του φαινομένου από τον άνθρωπο; Τι σημαίνει αυτό για τους ζωντανούς οργανισμούς;

Back