Τομέας Ζωολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.

16. ΔΙΗΘΗΣΗ

Στόχος

Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το νερό στη φύση είναι ένα διάλυμα ουσιών.

Μέθοδοι

Πείραμα, συζήτηση.

Υλικά

Χαρτί διηθητικό (Wattman), χωνί, γυάλινο μπουκάλι, εστία βρασμού, κατσαρόλα μικρή.

Πορεία

Με τα παιδιά παίρνουμε δείγμα νερού από την πλησιέστερη στο σχολείο φυσική υδατοσυλλογή νερού (Ποτάμι, λίμνη, θάλασσα, γνωρίζοντας ότι το νερό δεν είναι επικίνδυνο για τα παιδιά). Φιλτράρουμε το νερό. Παρατηρούμε τον ηθμό. Ακολούθως βράζουμε μία μικρή ποσότητα νερού μέχρι να εξατμισθεί όλο. Παρατηρούμε τον πυθμένα της κατσαρόλας. Ο πυθμένας της κατσαρόλας είναι όπως και πριν; Τι είναι αυτό που έμεινε μετά το βρασμό; Ακολουθεί συζήτηση των παρατηρήσεων με τα παιδιά.

Back