Τομέας Ζωολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.

26. Η ΣΠΑΤΑΛΗ

Στόχοι

1. Να κατανοήσουν οι μαθητές την άσκοπη σπατάλη του νερού.

2. Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές στη χρήση του νερού.

Μέθοδοι

Σύγκριση, παρατήρηση, συζήτηση.

Υλικά

Πλαστική λεκάνη, σαπούνι.

Πορεία

Ζητάμε από ένα μαθητή να πλύνει για τρία λεπτά τα χέρια του στη βρύση. Από κάτω βάζουμε μία λεκάνη για να συλλέγουμε το νερό. Ανοίγουμε πολύ τη βρύση και την κρατούμε ανοικτή την ώρα που ο μαθητής πλένει τα χέρια του. Σημειώνουμε στη λεκάνη τη στάθμη του νερού που συλλέξαμε. Την αδειάζουμε και ζητούμε από έναν άλλο μαθητή να κάνει το ίδιο με τη βρύση πάλι ανοικτή αλλά με ποιο μικρή παροχή. Σημειώνουμε πάλι τη στάθμη στη λεκάνη. Αδειάζουμε τη λεκάνη και επαναλαμβάνουμε το ίδιο αλλά με κλειστή την παροχή όση ώρα ο μαθητής σαπουνίζει τα χέρια του. Οι μαθητές παρατηρούν ότι μπορούν να πλύνουν τα χέρια τους με πολύ μικρότερη ποσότητα νερού από αυτή που χρησιμοποιούν συνήθως. Ακολουθεί συζήτηση για τη σπατάλη του νερού. Εξηγούμε ότι η άσκοπη χρήση του νερού ζημιώνει τον άνθρωπο. Συζητούνται οι επιπτώσεις της άσκοπης χρήσης του στο οικοσύστημα και τον άνθρωπο.

Back