Τομέας Ζωολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.

3. Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Στόχοι

1. Γενικοί:

Η παρουσίαση των διάφορων σταδίων του κύκλου του νερού.

2.  Διδακτικοί:

Η κατανόηση των διάφορων σταδίων του κύκλου του νερού.

Να δοθεί πρόσθετη πληροφορία.

Μέθοδοι

Παρατήρηση, συζήτηση.

Υλικά

Διάγραμμα υδρολογικού κύκλου,

έντυπο αξιολόγησης γνώσεων υδρολογικού κύκλου.

Πορεία

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες.

Μοιράζονται τα έντυπα αξιολόγησης του υδρολογικού κύκλου, ένα για κάθε ομάδα, χωρίς να δίδονται επεξηγήσεις. Στη θέση των σταδίων του κύκλου στο διάγραμμα υπάρχουν αριθμοί που αντιστοιχούν με τις ερωτήσεις.

Μετά τη συμπλήρωση κάθε ομάδα ανακοινώνει τι απάντησε.

Παρουσιάζεται το διάγραμμα του υδρολογικού κύκλου.

Η δημιουργία ποταμών οφείλεται στο ότι η ποσότητα του νερού που πέφτει στη ξηρά με τη μορφή βροχής είναι μεγαλύτερη από αυτή που επιστρέφει στην ατμόσφαιρα με την εξάτμιση.

Ερωτήσεις για περεταίρω συζήτηση:

Πως μπορεί ο άνθρωπος να επέμβει στο κύκλο του νερού;

Γιατί συμπυκνώνονται οι υδρατμοί;

Πως μεταφέρονται;

Πότε βρέχει;

Είναι ο αέρας καθαρός;

Το νερό της βροχής είναι καθαρό;

Όταν βρέχει στην Ελλάδα, από που έρχεται αυτό το νερό;

Βρέχει παντού το ίδιο;

Back