Τομέας Ζωολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Σχολή Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ.

8. ΔΙΑΒΡΩΣΗ

Στόχος

Να μπορούν τα παιδιά να διακρίνουν τη σημασία που έχει η φυτοκάλυψη στην παρεμπόδιση της διάβρωσης του εδάφους.

Μέθοδοι

Πείραμα, παρατήρηση, συζήτηση.

Υλικά

Χώμα, δύο πλαστικά δοχεία από γιαούρτι, φυτά με τις ρίζες, ένα ποτιστήρι, δύο λευκά χοντρά άσπρα χαρτόνια 10Χ20 εκ.

Πορεία

Γεμίζουμε μέχρι τα 2/3 και τα δύο δοχεία με χώμα. Στο ένα δοχείο τοποθετούμε επάνω πρασινάδα με τις ρίζες της προς τα κάτω. Παίρνουμε δύο άσπρα χαρτόνια, και τα τοποθετούμε κάθετα, πίσω από τα δοχεία. Ζητάμε από τους μαθητές να ρίξουν νερό με το ποτιστήρι επάνω στα δοχεία. Παρατηρούν ότι στο δοχείο με το χώμα το χαρτόνι που είναι από πίσω έχει λερώσει. Το χαρτόνι που είναι πίσω από το δοχείο που προσθέσαμε τα φυτά είναι καθαρό. Ακολουθεί συζήτηση για τη διάβρωση.

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ

Στη φύση δε χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε δοχεία. Τοποθετούμε τα χαρτόνια σε κλίση το ένα σε μέρος που έχει χώμα και το άλλο σε μέρος με φυτοκάλυψη. Τα σηκώνουμε έτσι ώστε να έχουν μεγάλη κλίση. Ρίχνουμε από ψηλά νερό μπροστά τους. Γίνεται συζήτηση των παρατηρήσεων.

Back